Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zisky a ztráty spojené s profesí peer pracovníků v oblasti duševního zdraví
Fišerová, Lucie ; Růžička, Michal (vedoucí práce) ; Říčan, Pavel (oponent)
V České republice právě probíhá reforma psychiatrie, která přináší transformaci služeb pro lidi s duševním onemocněním. Do popředí se v duchu Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením dostává také zapojování uživatelů péče do rozhodování v oblasti politik i poskytování služeb. Jednou z forem participace uživatelů s vlastní zkušeností s duševní nemocí na probíhajících změnách je jejich zaměstnávání na pozicích peer pracovníků. Diplomová práce se zabývá pohledem peer pracovníků v oblasti duševního zdraví na zisky a potíže spojené s jejich profesí, a také tím, jak peeři vnímají vliv svého zaměstnání na jejich cestu zotavení. V teoretické části je popsán koncept zotavení, představen rozvoj a základní principy peerství a podoby peer pracovních pozic v ČR. Následně je vysvětlen vývoj služeb pro lidi s duševním onemocněním od institucionální péče po komunitní služby a popsán vývoj psychiatrických služeb v ČR. V praktické části je pomocí kvalitativního výzkumu zjišťován názor peer pracovníků na výhody a nevýhody spojené s jejich profesí. K naplnění cíle byla využita kvalitativní analýza dat získaných z polostrukturovaných rozhovorů s deseti peer pracovníky. Analýza dat poskytuje náhled peerů na přínosy a ztráty jejich profese, ale také pohled peerů jako zaměstnanců organizací na podporu ze strany...
Začleňování peer konzultanta do pracovního týmu organizace pro duševní zdraví
Hromádková, Karolína ; Probstová, Václava (vedoucí práce) ; Říčan, Pavel (oponent)
Cílem práce je popsat novou pozici peer konzultanta v oblasti péče o duševní zdraví z pohledu pracovního týmu, do kterého nastupuje. Dále také podat zprávu o podobě této role v zahraničí a o specifických faktorech jeho zavádění do týmu. Sběr dat kvalitativního výzkumu byl prováděn mezi 12 sociálními pracovníky a 4 peery ve třech týmech a to třikrát během jednoho roku. Z metod byl použit rozhovor podle návodu, nezúčastněné strukturované pozorování týmových porad a časová osa. Data z rozhovorů byla zpracována induktivní metodou inspirovanou zakotvenou teorií (otevřeným, axiálním a selektivním kódováním). Výzkumná otázka byla zaměřena na proces, pozitiva a úskalí začlenění peer pracovníka do pracovního týmu. Výzkum ukázal, že překážkami úspěšného začlenění peera byla nedostatečná a rychlá příprava týmu na peera; neangažovanost pracovníků během výběrového řízení; špatné technické vybavení; nedostatek klientů pro peera a osobnostní nesoulad mezi peerem a zbytkem týmu. Příznivě naopak působily workshopy týmu se zkušenějšími kolegy a peery; větší podpora peera v začátcích; individuální supervize; stáže peera v jiných zařízeních; respekt k osobnosti, hranicím a specifickému stylu práce peera. Práce poukazuje na slabá i silná místa současného stavu zapojování peerů do českých služeb pro duševní zdraví. V...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.